کارگاه یک روزه کاشت ایمپلنت UF به روش تمام دیجیتال دیونوی برگزار شد

سه‌شنبه,21 می, 2019 - 12:31

دایوپارس- کارگاه یک روزه کاشت ایمپلنت UF به روش تمام دیجیتال دیونوی به همراه جراحی زنده با همکاری مشترک موسسه دانش افزا ثمین مهر و شرکت دایوپارس مورخ 6 اردیبهشت 98 در بخش پروتز دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دایوپارس، این کارگاه یک روزه توسط جناب آقای دکتر محسن عباسی  متخصص جراحی دهان ،فک و صورت  با مباحث مقدماتی ایمپلنت برای دندانپزشکان آغاز شد.

جناب آقای دکتر عباسی ضمن اشاره به مباحث مقدماتی ایمپلنت برای دندانپزشکان، به نکات عملی ، اندیکاسیون ها و کنتراندیکاسیون های درمان ایمپلنت با موضوع ایرادات وارده به طرح های درمان پروتز ثابت و متحرک و لزوم استفاده از ایمپلنت در موارد ممکن ، بررسیCBCT هایی که ایمپلنت در آن ها به خوبی کاشته نشده و منجر به Failure شده اند و case های پیچیده ایمپلنت را بیان نمودند.

وی با اشاره به ویژگی های ایمپلنت UF تصریح کرد: ویژگی های میکرو، سطح منحصر به فرد HSA در ایمپلنت UF و خاصیت پروزیته های سطحی آن در کاهش تجمع پلاک و همچنین افزایش osseointegration،  ویژگی های ماکرو، شکل taper ، root shape   و مزایای بسیار دیگر از جمله ویژگی های ایمپلنت UF به شمار می آیند .

در ادامه این کارگاه به معرفی و بیان مزیت های کیت های جراحی مربوط به ایمپلنت UF از جمله تنوع در انتخاب دریل ها، طراحی کیت با استاندارد بسیار بالا، user friendly  بودن سیستم،  cost benefit  بودن به علت تنوع در قطر ، سایز و همچینین کیفیت بالای ساخت که باعث طولانی بودن عمر دریل ها می شود، پرداختند.

 

 

همچنین در قسمت دوم این دوره یک روزه، وی به آموزش  ایمپلنت دیجیتال  DIOnavi  و Digital Implantation پرداختند.

آقای دکتر عباسی به طرح مزایای کاشت ایمپلنت دیجیتال  از جمله دقت بسیار بالا،  حذف بسیاری از خطاهای ممکن در طرح درمان ایمپلنت به روش conventional، کاهش چشمگیر آسیب به ریشه و استخوان و عدم ایجاد خطاهای آناتومیکی مانند آسیب به سینوس و عصب پرداختند

و سیستم ایمپلنت دیجیتال دیونوی را به عنوان سیستم تمام دیجیتال از طراحی تا تحویل روکش موقت معرفی کردند.

در ادامه ایشان کیت های جراحی و جانبی سیستم ایمپلنت دیجیتال دیونوی را معرفی فرمودند.

پس از ارائه مباحث عنوان شده، آقای دکتر محسن عباسی با انجام جراحی ایمپلنت در کیس Fresh Socket در خصوص ایمپلنت UF نکات عملی را یادآور شدند.