نگاهی به دندانپزشکی دیجیتال

چهارشنبه,5 دسامبر, 2018 - 12:53

دایوپارس- دندانپزشکی دیجیتال  (Digital Dentistry) دنیای جدیدی است که مطمئنا آرامش  و رضایت بیشتری را برایتان به ارمغان می آورد.علم دندانپزشکی در دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته  ودر درمان بیماران با مشکلات دندانی ساده و پیچیده توانسته راهکارهای بسیار هوشمندانه و جدیدی ارائه  دهد .

به گزارش خبرنگار دایوپارس، دندانپزشکی دیجیتال هنری بر پایه علم است که تکنولوژی های جدید مخصوصا در حیطه دیجیتال را در  اختیار گرفته است و نیاز به آموزش ویژه مهارت دارد.

دندانپزشکی دیجیتال شامل علم دندانپزشکی و هم روش های پزشکی است و هر دو  در پیشگیری و درمان بخش های مختلف دهان ، از جمله  لثه و دندان ها متمرکز هستند.

دندانپزشکی دیجیتال امروزی همچنین شامل تشخیص بیماری های لثه علاوه بر دندان است. با این حال، دندانپزشکی دیجیتال(Digital Dentistry)امروزی خیلی بیشتر از این هاست!

ایمپلنت های دندانی یکی از جنبه های اصلی دنیای مدرن دندانپزشکی شده است که یک راه حل مناسب و منطقی برای جایگزینی دندان های کشیده شده  هستند و طوری طراحی شده اند تا در کنار دندان های دیگر قرار بگیرند.

آنها یک گزینه عالی برای بازگرداندن  زیبایی لبخند هستند. در واقع، توسعه و استفاده از ایمپلنت ها یکی از بزرگترین پیشرفت های دندانپزشکی در 40 سال گذشته است و چهره دندانپزشکی را متحول کرده است به طوریکه امروزه بیشترین پروتکل درمانی در دندانپزشکی مدرن است.

ایمپلنت دندانی جهت جایگزین دایمی دندان از دست رفته بکارمی رود و از جنس فلزی به نام تیتانیوم است و مواد دیگری که با بدن انسان سازگار هستند تشکیل شده است  .

برای ترمیم  و جایگزین دندان های از دست رفته  مورد استفاده قرار می گیرد. آنها قطعه هایی پیچ مانند هستند که به صورت جراحی در فک بالا یا پایین  توسط دندان پزشک در محل مورد نظر قرار می گیرند،  وبه عنوان یک لنگر محکم به جای ریشه دندان برای جایگزینی دندان ها عمل می کنند.

جالب است که بر خلاف تصور عموم  ,ایمپلنت دندانی قسمتی نیست که در دهان به عنوان دندان مصنوعی دیده می شود.بلکه.پروتز دندانی است که در داخل فک کار گزاری می شود تا دندان جایگزین بر روی آن قرار بگیرد و در اصل نقش ریشه دندان را ایفا می کند. بیمار هنگامی که یک یا چند دندان دائمی را از دست داده

می تواند از این روش استفاده کند . ایمپلنت دندان می تواند با موفقیت با استخوان یکپارچه شود و پایه محکمی برای ترمیم دندان های آینده شما ایجاد کند.

 

دندانپزشکی دیجیتال

دندانپزشکی دیجیتال

 

 

 

همه ی مراحل ایمپلنت های دیجیتال در یک زمان

ایمپلنت های دندانی دیجیتال ,  یکی از شگفتی های علم دردندانپزشکی مدرن می باشد. این نوع روش  جایگزین دندان هایی هستند که توسط استخوان بیمار پشتیبانی می شوند،  و طبق  دندان های طبیعی،  به بیمار اجازه می دهد تا از تمام غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرد، ونیازی به مراقبت ویژه  ندارد و دندانها می توانند طول عمربیشتری داشته باشند.

بر خلاف اکثر دندانپزشکان که به صورت سنتی جراحی ایمپلنت انجام می دهند با روش جدید ایمپلنت های دیجیتال، دندانپزشک قادر است با این روش , سریع تر و راحت تر کار را به  انجام رساند و  تمام پروسه ایمپلنت دندان از ابتدا تا انتها  صورت گیرد و دیگر لازم نیست  تا زمان زیادی صرف این منظور شود.

جراحی ایمپلنت دیجیتال

جراحی ایمپلنت دیجیتال (Digital Dentistry)  , از یک شبیه سازی کامپیوتری 3D برای بررسی وضعیت استخوانی و موقعیت عصبی استفاده می شود وبا  کمک این اطلاعات، یک دندانپزشک با  بکار گیری لوازم دیجیتالی مدرن قادر خواهد بود تا یک عمل جراحی رابا حداقل برش انجام دهد. از آنجایی که جراحی ایمپلنت دیجیتال باکوچکترین برش ممکن  انجام می گیرد، در مقایسه با جراحی ایمپلنت سنتی، درد کمتری احساس میشود  .

در  این  روش  راهنمای دقيقی بر روی دندان ها نصب  می گردد تا اطمینان حاصل شود که آسیبی به عصب و دندان های اطراف وارد نمی گردد  و این راهنما به دندانپزشک کمک می کند  تا با دقت بیشتر به همراه برش کوچکتر ، بتواند ایمپلنت را در محل مناسب قرار دهد.

جراحی با حداقل برش

این  روشی  است که بیماران فقط  حداقل برش ها را تحمل می کنند و درد، و ناراحتی و زمان بهبودی کاهش می یابد. برای ایمپلنت های دندانی، این به معنی ایجاد برش های کوچک به اندازه کافی برای ایمپلنت های دندانی است که نیازی به نخ  بخیه ندارند..

این نوع  جراحی برای کاهش میزان خونریزی و تورم  بعد از جراحی دندان، بسیار مناسب است. از طرفی  ،  نیاز به دندانپزشک مجرب دارد تا   عمل لثه و  استخوان راکامل کند  و موقعیت اعصاب دندان را  بررسی  نماید.

به عبارتی دیگر، سوراخ هایی که در ایمپلنت دندان قرار می گیرد به اندازه کافی کوچک است و  نیازی به بخیه ندارد . این نه تنها دوره بهبودی را می کاهد ، بلکه خطر ابتلا به تورم، خونریزی و عفونت را کاهش می دهد. معمولا انجام  عمل جراحی ایمپلنت دیجیتال در هر 1 تا 2 ایمپلنت دندانی حدود 10 تا 20 دقیقه طول می کشد.

ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه جهت جایگزینی دندان هستند و با روش جدید دیجیتال بهترمی توان به نتیجه رسید .

از  لحاظ ظاهری جایگزین خوبی برای دندان های طبیعی است و  عمل جراحی  در این روش  پروسه ی ساده تر دارد و فقط 15 دقیقه طول می کشدبر خلاف روش های کاشت دندان مصنوعی که ممکن است تعداد دفعات بیشتر ی نیاز باشد تا با مراجعه بیمار نتیجه حاصل شود  .

و از راهنمای جراحی ا مکان دقیق تر برای قرار گرفتن ایمپلنت های دندان، ارائه ثبات و پایداری بالا و انسداد عالی برای تاج دندان از مز یت های کار بردی این روش است.