لزوم توجه دولت به بهداشت دهان و دندان در سطح کشور

یکشنبه,16 آوریل, 2017 - 2:24

روابط عمومی- رئیس سازمان نظام پزشکی خراسان‌ شمالی از توجه اندک دولت‌ها به مسأله بهداشت دهان و دندان خبر داد.
به گزارش خبرنگار دایوپارس به نقل از ایسنا، دکتر “محمدحسین انصاری‌مود” افزود: توجه نکردن به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان در دوران کودکی سبب شده تا در سنین جوانی بیشتر مردم دندان‌هایی پوسیده داشته باشند.
وی ادامه داد: طی چند سال گذشته قرار بر این شد تا برنامه‌هایی از سوی دولت در مدارس هم‌چون فلورایدتراپی انجام شود اما به‌علت این‌که هزینه‌های اجرای آن خیلی بالا بود این طرح نیمه‌کاره رها شد.
انصاری‌مود با اشاره به این‌که حضور دندان‌پزشکان در مناطق مختلف یکی از راه‌های پیشگیری از بروز مشکلات دهان و دندان چون خراب شدن دندان است، اظهار کرد: این در حالی است که مناطق روستایی خراسان‌شمالی فاقد دندانپزشک هستند و اگر دندان‌پزشک نیز وجود داشته باشد خدماتی چون در سطح کشیدن دندان انجام می‌شود.
وی با بیان این‌که شهر بجنورد مرکز این استان نیز با کمبود دندانپزشک مواجه است، افزود: هم‌اکنون فقط 32 دندانپزشک در این شهر ارائه خدمت می‌دهد.
این مقام مسئول در خصوص افزایش هزینه‌های دندانپزشکی نیز تعرفه‌های حرفه دندانپزشکی متفاوت و به دوگونه دولتی و غیر دولتی است.
وی با بیان این‌که یک دندان شش وجه دارد که فقط سه وجه آن قابل رویت است و وجوهی چون ریشه دندان قابل دیدن نیست، گفت: تعرفه‌های اخذ شده از بیمار بستگی به حجم و عمق خرابی دندان دارد.
رئیس سازمان نظام پزشکی خراسان‌شمالی افزود: اما شهر بجنورد به‌علت این‌که دارای دانشکده داندنپزشکی است خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی نیز ارائه می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که میزان مراجعه به این مرکز بسیار زیاد و نوبت ارائه شده نیز طولانی است؟ یادآور شد: این مشکلی است که هم‌اکنون وجود دارد و باید مسئولان به‌دنبال برطرف کردن این مشکل باشند.