در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد

سمینار  یک روزه ایمپلنتولوژی دیجیتال با سیستم DIOnavi در اصفهان

سه‌شنبه,24 جولای, 2018 - 4:45

دایوپارس- سمینار “ایمپلنتولوژی دیجیتال با سیستم DIOnavi” با حضور جمعی از دندانپزشکان محترم در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در تاریخ 28 تیرماه 97 برگزار گردید.

در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر بیات به معرفی Digital Dentistry پرداختند و وضعیت رو به رشد استفاده از تکنولوژی های دیجیتال و کمرنگ شدن استفاده از روش های سنتی را تشریح کردند.

دکتر بیات با توجه به روند افزایشی تعداد بیماران نیازمند ایمپلنت، افزود: از نظر اجتماعی و هم از نظر سنی (به دلیل عدم مهار شدن پوسیدگی دندان برخلاف این موضوع که بسیاری از بیماری های عفونی مهار شده اند) و همچنین افزایش سطح آگاهی جامعه، نوع نیاز بیماران و نیز میزان رضایت آنان تغییر کرده است.

وی در خصوص زمان های از دست رفته و بدون ارزش افزوده زیادی که در حین مراحل درمان های ایمپلنت دندان به روش معمول وجود دارد صحبت کردند و همچنین به لزوم رعایت نکاتی که در تهیه CBCT و اسکن داخل دهانی جهت تهیه Surgical Guide بایستی مورد نظر باشد؛ اشاره کردند.

دکتر بیات به مزایای سیستم دیجیتال DIOnavi اشاره کرد و افزود: کاهش مراحل بدون ارزش افزوده در حین مراحل مختلف کاشت ایمپلنت، دقت پروتزی بالا، فراهم بودن امکان ذخیره و بازبینی وضعیت هر بیمار از فایل ها و اسناد موجود، از بین رفتن مسایل و مشکلات مربوط به قالبگیری شامل Shrinkage قالب و غیره ، صرفه جویی در زمان بیمار و دندانپزشک، کاهش ریسک Failure و در نهایت رضایت بیمار از جمله مزایای این سیستم به شمار می آید.

ایشان در ادامه بعد از معرفی قطعاتی از کیت جراحی Master ،با انجام Hands-on ، فرآیند جراحی ایمپلنت را از ابتدا تا لود پروتز به صورت عملی با استفاده از ست های تخصصی DDA تشریح کردند.

در بخش دوم جناب آقای دکتر منصور ریسماچیان متخصص پروتز های دندانی به تشریح پروسه طراحی Up-to-Down در روش DIOnavi پرداختند .

همچنین وی به مزایای اسکن داخل دهانی و تفاوت ها و مزایای آن نسبت به روش های قالب گیری Conventional پرداختند؛  سپس طراحی دقیق Customized Abutment بر اساس ضخامت بافت نرم تعیین شده  در نرم افزار  Implant Studio را تشریح کردند.

همچنین با بیان انواع بارگذاری ایمپلنت به شرح مزایا و معایب بارگذاری فوری یا Immediate Loading پرداختند  . که از جمله این مزایا می توان به این موارد اشاره کرد: كاهش تعداد دفعات جراحي بيمار ،شكل دهي مطلوب بافت نرم و موفقیت بالا

در پایان سمینار، دندانپزشکان به طرح سوالات و ابهامات خود از آقای دکتر بیات و آقای دکتر ریسمانچیان  پرداختند و همچنین  در پیش ثبت نام دوره های DDA نام نویسی نمودند.