درباره ایمپلنت های دندانی بیشتر بدانید

یکشنبه,12 آگوست, 2018 - 10:28

دایوپارس- هیچ چیز جایگزین دندان طبیعی نمی شود، اما ایمپلنت های دندانی می توانندیک راه حل عالی باشند.امروزه ایمپلنت های دندانی یک گزینه درمانی بسیار محبوب و موثر برای دندان های ازدست رفته به شمار می آیند.

 

به گزارش خبرنگار دایوپارس، دندان از دست رفته و به عبارتی بی دندانی به طور حتم موضوع جدی است. ساختار دندان ها برای کار با هم طراحی شده است. وقتی شما یک دندان از دست می دهید، دندان های نزدیک به آن به داخل فضای خالی آن منحرف می شوند.

 

دندان های فک مقابل ممکن است به سمت بالا یا پائین آن فضا حرکت کنند.این مورد می تواند برروی جویدن و زیبایی شما تاثیر بگذارد و باعث فشار بیشتری به بقیه دندان ها و حتی فک شما شود.

 

همچنین شستن و تمیز کردن دندان هایی که به سمت فضای خالی حرکت کرده اند سختر است که باعث می شود آن ها در  ریسک بالاتر برای پوسیدگی و بیماری های لثه قرار بگیرند.

 

ایمپلنت های دندانی یک راه حل مناسب و منطقی برای جایگزینی دندان های کشیده شده شما هستند و طوری طراحی شده اند تا کنار دندان های دیگر شما قرار بگیرند.

 

آنها یک گزینه عالی برای بازگرداندن لبخند زیبای شما هستند. در واقع، توسعه و استفاده از ایمپلنت ها یکی از بزرگترین پیشرفت های دندانپزشکی در 40 سال گذشته است و چهره دندانپزشکی را متحول کرده است به طوریکه امروزه بیشترین پروتکل درمانی در دندانپزشکی مدرن است.

ایمپلنت های دندانی از جنس فلزی به نام تیتانیوم و مواد دیگری که با بدن انسان سازگار هستند ساخته شده اند. آنها قطعه هایی هستند که به صورت جراحی در فک بالا یا پایین قرار دارند، جایی که آنها به عنوان یک لنگر محکم به جای ریشه دندان برای جایگزینی دندان ها عمل می کنند. جالب است که بر خلاف تصور عموم ایمپلنت دندانی قسمتی نیست که در دهان به عنوان دندان مصنوعی دیده می شود که به نام پروتز دندانی است بلکه در داخل فک کار گزاری می شود تا دندان جایگزین بر روی آن قرار بگیرد و در اصل نقش ریشه دندان را ایفا می کند.

 

کاشت ایمپلنت

 

 

بر اساس مطالعات متفاوت اکثر بیماران دریافتند که ایمپلنت دندانی درمانی امن، پایدار و جایگزین خوبی برای دندان طبیعی است. به طور کلی سه مرحله عمومی برای کاشت ایمپلنت وجود دارد:

کاشت ایمپلنت: دندانپزشک به وسیله جراحی، ایمپلنت را داخل استخوان فک قرار می دهد. دندانپزشک شما ممکن است رژیم غذایی نرم، غذاهای سرد و یا سوپ گرم را در طول روند بهبودی توصیه کند. مقداری تورم و درد بعد از جراحی وجود دارد، بنابراین دندانپزشک مسکن درد ممکن است برایتان تجویز کند.

 

ترمیم: استخوان در اطراف ایمپلنت در فرایندی به نام Osseointegration به معنای “ترکیب شده با استخوان” به وجود می آید و محکم به ایمپلنت متصل می شود. چیزی که ایمپلنت را قوی می کند این است که استخوان واقعا در اطراف آن رشد می کند، آن را در جای خود محکم نگه می دارد و مانند پیوند اعضای طبیعی بدن جزیی از فک بیمار می شود و جایگزین ریشه دندان می شود . Osseointegration به معنای “ترکیب با استخوان” است و نیاز به زمان دارد. برخی از بیماران ممکن است نیاز به صبر بیشتری داشته باشند تا زمانی که ایمپلنت به طور کامل با استخوان یکی شود که ممکن است چند ماه قبل از اینکه دندان های جایگزین به ایمپلنت وصل شوند. سایر بیماران می توانند ایمپلنت ها و دندان های جایگزین را حتی در یک بازدید داشته باشند. در این حیطه بیشتر تکنولوژی دیجیتال کمک کننده بوده است.

 

زمان آن است که  برای قرار دادن دندان  یا دندان های مصنوعی مراجعه کنید.برای ایمپلنت تک دندان، دندانپزشکتان برای شما یک دندان جدید سفارشی مخصوص شما، به نام یک تاج دندان طراحی می کند و دستور سفارش را می دهد. تاج بر اساس اندازه، شکل، رنگ و فضای دهان شما طراحی و ساخته می شود تا با دندان های دیگر شما ترکیب شود. اگر بیش از یک دندان از دست رفته برای جایگزین شدن دارید، پل ها یا پروتز های سفارشی ساخته می شوند تا متناسب با دهان و ایمپلنت شما باشند. (توجه: دندان های اصلی جایگزین معمولا برای ساخت زمان می برند. در عین حال، دندانپزشک شما ممکن است تاج، پل یا پروتز موقت بر روی دندان های شما قرار دهد تا به خوردن، صحبت کردن و زیبایی شما کمک کند تا زمانی که جایگزین دائمی آن ها آماده شود.

 

 

اگر شما مایل به داشتن ایمپلنت های دندانی هستید، ابتدا این موضوع را با دندانپزشک خود به دقت مطرح کنید و مشورت بگیرید. اگر شما در بهداشت عمومی خوب هستید، این درمان ممکن است برای شما یک گزینه بسیار مناسب باشد. در واقع، سلامت شما فاکتور خیلی مهمتری از سن شماست . قبل از اینکه هر عمل جراحی ایمپلنت برنامه ریزی شود، ممکن است نیاز به ارزیابی از لحاظ کاشت ایمپلنت باشید.

بیماری های مزمن مانند دیابت و سرطان خون ممکن است در ترمیم بعد از جراحی تاثیر گذار باشند. بیمارانی با این شرایط کاندید خوبی برای ایمپلنت به روش سنتی نیستند. استفاده از دخانیان هم باعث ترمیم آهسته تر می شود. اما روش های نوین دیجیتال باعث شده که تقریبا هر کسی با شرایط خاص زیستی خودش که بی دندانی دارد کاندید مناسب ایمپلنت باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ایمپلنت می توانید به اینجا مراجعه نمایید.