برگزاری دوره یک روزه کاشت ایمپلنت UF

سه‌شنبه,21 می, 2019 - 12:20

دایوپارس- کارگاه یک روزه کاشت ایمپلنت UF به همراه جراحی زنده با همکاری مشترک انجمن دندانپزشکان عمومی ایران و شرکت دایوپارس مورخ 12 اردیبهشت 98 برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار دایوپارس، این کارگاه یک روزه توسط جناب آقای دکتر روح اله واحدی  متخصص جراحی دهان ، فک و صورت  با مباحث مقدماتی ایمپلنت برای دندانپزشکان آغاز شد.

 

جناب آقای دکتر واحدی ضمن اشاره به مباحث مقدماتی ایمپلنت برای دندانپزشکان، به نکات عملی ، اندیکاسیون ها و کنتراندیکاسیون های درمان  ایمپلنت با موضوع ایرادات وارده به طرح های درمان پروتز ثابت و متحرک و لزوم استفاده از ایمپلنت در موارد ممکن ، بررسیCBCT هایی

که ایمپلنت در آن ها به خوبی کاشته نشده و منجر به Failure شده اند و case های پیچیده ایمپلنت را بیان نمودند.

 

وی با اشاره به ویژگی های ایمپلنت UF تصریح کرد: ویژگی های میکرو، سطح منحصر به فرد HSA در ایمپلنت UF و خاصیت پروزیته های سطحی آن در کاهش تجمع پلاک و همچنین افزایش osseointegration،  ویژگی های ماکرو، شکل taper ، root shape   و مزایای بسیار دیگر از جمله ویژگی های ایمپلنت UF به شمار می آیند .

 

پس از ارائه مباحث عنوان شده، آقای دکتر واحدی با انجام جراحی ایمپلنت در خصوص ایمپلنت UF نکات عملی را یادآور شدند.

 

 

در پارت دوم این دوره یک روزه، آقای دکتر محمدتقی باغانی متخصص پروتز های دندانی به تدریس پروتز های ثابت در درمان ایمپلنت پرداختند و همچنین با انجام Hands on با مواد قالب گیری Mark3 ، نکات عملی را در این خصوص یادآور شدند.